Select Page

Stoječe delo ne samo, da je za telo bolj zdravo, zanj ima celo pozitivne posledice tako na fizični kot psihični ravni. Stoječe delo ima na telo pozitivne učinke, saj zmanjšuje tveganje srčno žilnih bolezni, preprečuje bolečine v hrbtenici in vratu ter porabi več kalorij kot sedeče delo, zraven tega pa stoječe delo poviša zbranost in produktivnost. Stoječe delo torej ne prinaša pozitivnih učinkov samo za naše telo, temveč tudi za naše delo! 

Več o nevarnostih prekomernega sedenja si lahko preberete tukaj!

Kakšni so torej pozitivni učinki stoječega dela?

Na psihični ravni:

• izboljšanje kognitivnega delovanja, zaradi boljšega pretoka krvi po telesu in več kisika v možganih;
• povečana aktivnost v možganih;
• povečanje produktivnosti in pozornosti;
• več ustvarjalnosti in energije;
• izboljšanje počutja;
• občutek večjega nadzora;
• višje zadovoljstvo in samozavest;
• znižanje stresa in umiritev telesa.

Na fizični ravni:

• boljša prekrvavitev, stabilnost in fleksibilnost telesa;
• okrepitev telesnih mišic;
• večja poraba kalorij, boljša prekrvavitev in telesna drža;
• višja produktivnost in hitrost tipkanja, manjša utrujenost;
• znižanje možnosti za bolezni srca, ožilja ter bolezni notranjih organov (ledvice, jetra, periferni živci);
• zmanjšanje otečenosti gležnjev;
• izboljšanje trdnosti kosti in zmanjšanje možnosti za osteoporozo;
• upočasnjena degeneracija mišic in staranje;
• znižan nivo sladkorja v krvi ter manjše možnosti za pojav hemoroidov.

Poskrbite za zdravje in boljše počutje tudi med delom!

 

Stoječe delo ima pozitivne posledice za telo in izboljša zdravje delavcev. V šestmesečni raziskavi, kjer so zaposleni zamenjali svojo sedečo mizo za stoječo, je kar 75% testiranih oseb zmanjšalo bolečine v telesu in izboljšalo svoje počutje. Dolge seje sedenja namreč pogosto privedejo do nagibanja vratu do vašega monitorja, pri tem hrbtenica oblikuje škodljivo obliko “C”. Uporaba stoječe mize poskrbi, da je vrat v naravni poziciji hrbtenice. Uporaba stoječe mize vzpodbuja tudi enakomerno porazdelitev teže vzdolž hrbtenice, ki tako ostane v svoji naravni “S” obliki in s tem zmanjša okvare diskov v hrbtenici. Majhna gibanja hrbtenice, ki so prisotna pri stoječem delu, povzročajo črpanje sveže krvi in hranil v mehko tkivo med vretenci, s čimer se ohranja zdravje naših diskov. Zravnana drža pripomore k večji pljučni zmogljivosti, več kisika pa vodi do boljših telesnih in duševnih funkcij.

Prva sprememba, ki jo zaznajo uporabniki stoječe mize je, da namesto da jih takšno delo utrudi, jim stoječe delo da dodatno energijo, ki jo lahko enačimo z močno kavo. To je posledica prostega pretoka krvi in s tem višja vrednost kisika v mišicah, kar povzroča boljše počutje. Ljudje, ki uporabljajo stoječe mize, poročajo tudi o manj pogostih in manj intenzivnih glavobolih, kar je lahko posledica bolj zravnane drže in manj napetosti v vratu. Ker je pri boju proti sladkorni bolezni ključno gibanje, dolgotrajno sedenje poveča tveganje za sladkorno bolezen tipa II. Ljudje, ki zmanjšajo dolgotrajno sedenje, imajo v povprečju ožji pas, nižji indeks telesne mase in zmanjšane trigliceride (nezdrava vrsta krvne maščobe).

Stoječe delo na telo vpliva pozitivno tudi po malici, ko so ljudje po navadi utrujeni in se težko skoncentrirajo, saj se telo ukvarja s prebavljanjem hrane. Stoječe delo po jedi spodbuja metabolizem in pomaga pri uravnavanju hormonov nazaj na normalno raven ter s tem uravnava raven energije.

Ker ni dobra nobena skrajnost, je za telo najbolj ugodno izmenjevanje med stoječim in sedečim delom. Ker je za telo lahko obremenjujoče tudi več urno stoječe delo, je najbolj primerno, da pri svojem delu izmenjujemo položaj telesa med sedečim in stoječim delom. Zaposleni ki delajo stoje, tudi naredijo več. Zaradi povečanega pretoka krvi se poveča energija, raziskava pa potrjuje, da stanje poveča produktivnost tudi do 46%. Tudi fizioterapevti potrjujejo, da je izmenično delo med sedenjem in stanjem optimalno za naše telo. Najbolje je, da poslušate svoje telo, ki vam pove, kdaj je potrebno zamenjati položaj telesa.

Stoječe delo tako pozitivno vpliva na naše telo, saj zmanjša bolečine v zgornjem delu telesa, porabimo več kalorij kot pri sedečem delu ter smo pri delu bolj skoncentrirani in produktivni.

Ne oklevajte in se še danes odločite za bolj učinkovit in zdrav pristop k vašemu delu!