Select Page

Živimo v času, kjer minimalno 8 ur na dan preživimo v službi. Zaradi tega je potrebno poskrbeti, da se na delovnem mestu dobro počutimo in da poskrbimo za zdravje na delovnem mestu. To lahko storimo z nekaterimi preprostimi izboljšavami, po katerih se bomo počutili bolje in nam bodo povečale produktivnost. Kako torej lahko dosežemo boljše počutje na našem delovnem mestu?

 

Kratke pavze

Krajše pavze med delom ne pomenijo samo obisk družbenih omrežij ali zabavnih vsebin, temveč tudi fizično oddaljitev od delovnega mesta. Že malice zunaj ali v jedilnici nam dajo priložnost, da se sprostimo in za nekaj minut pozabimo na delo. Tudi sam sprehod do mesta, kjer bomo jedli, je lahko odličen način, da se zaščitimo pred težavami z mišicami ali kostmi. Bolj priporočljivo je tudi, da imamo čez dan več krajših pavz kot pa samo eno dolgo. Dovolj je, če se sprehodimo do sodelavca v sosednji pisarni ali do avtomata s kavo. To velja tako za pisarniške kot fizične delavce. Če si vzamemo dovolj časa za spodobno malico, je to dobro tudi za našo presnovo in bolj kvalitetno izbiro hrane.

Zdravi prigrizki

V večini delovnih okolij je lepa navada, če sodelavci prinesejo kakšne prigrizke (čokolado, piškote, slano pecivo,…), ki jih nato delijo z drugimi zaposlenimi. Tudi v Sloveniji raste trend, da ti prigrizki postajajo bolj zdravi. Nekateri delodajalci za to že skrbijo, saj svojim zaposlenim kupijo razna jabolka, grozdje, orehe, arašide, pistacije ali kaj podobnega. Enako kot hrana, je pomembno tudi, da popijemo dovolj tekočine. Najbolj priporočljivo je piti navadno vodo, saj le ta ne vsebuje sladkorja ali maščob.

Aktivna pot na delo

Če živite relativno blizu vašega delovnega mesta, se vam iz večih razlogov splača na v službo priti z javnim prevozom, s kolesom ali peš. Zmanjšali boste stroške goriva, manjša je verjetnost, da boste ostali v prometnem zamašku in več se boste gibali. Tudi kratek sprehod od avtobusne postaje do delovnega mesta/doma lahko pomeni razliko pri prekrvavitvi in zdravju sklepov in kosti.  

 

Sodelovanje na športnih dogodkih s sodelavci

Poiščite kakšne športne dogodke in angažirajte svoje sodelavce. Presenečeni boste nad pozitivnim odzivom, saj je verjetno o tem že marsikdo razmišljal, pa nato ideje ni finaliziral. Sodelovanje na tovrstnih dogodkih bo prav tako odlično za krepitev odnosov med sodelavci in pozitivno delovno klimo. Morda postane kakšen dogodek tradicionalen in boste nato na njem sodelovali vsako leto!

Preureditev delovnega mesta

Za konkretno preureditev delovnega mesta ni dovolj zgolj to, da v smeti vržemo papirje, ki se nam po mizi valjajo že več mesecev. Mizo si lahko organiziramo tako, da postavimo stvari, tam kjer spadajo. Manj pomembne predmete pospravimo, da nas ne ovirajo in da bomo vedeli, kje jih lahko hitro najdemo. Računalniški ekran je najbolje nastaviti tako, da lahko imamo glavo v naravnem položaju, oči pa gledajo nižje za kot cca 10 stopinj. Če imamo monitor nastavljen nižje ali višje, to pomeni da preveč premikamo glavo, kar lahko pomeni težave z očmi ali vratnimi mišicami.

 

Stojte za svojim delom

Ogromno pa za zdravje na delovnem mestu storite s tem, če med delom izmenjavate stanje in sedenje. Če bi celoten delovni dan preživeli na nogah, bi to lahko pomenilo probleme s hrbtenico in nogami, z izmenjevanjem pa poskrbimo za optimalno prekrvavitev, držo in zdravje sklepov ter kosti. Več o koristih stoječe-sedečega dela pa smo zapisali tukaj.

Bi želeli tudi vi stati za svojim delom? Vse informacije o mizah za stoječe delo UpStanding lahko dobite na tej povezavi.