Select Page
Naše telo je narejeno za gibanje in ne za sedenje. Življenjski tempo pa nas pogosto prisili prav v dolgotrajno sedenje. Sedimo v službi pri delu, sedimo v avtu na poti v službo in domov, pogosto pa nato sedimo še doma. Dolgotrajno sedenje škoduje naši naravni drži in ima negativne posledice za naše telo. Lahko se pokažejo kratkoročne ali dolgoročne posledice prekomernega sedenja. Predvsem so ogroženi tisti, ki celodnevno opravljajo delo za računalnikom, saj je pri tem delu telo še posebej obremenjeno.

Do sedaj je bilo narejenih že veliko raziskav glede učinkov dolgotrajnega sedenja na naše telo. Ker se nevarnosti sedenja premalo zavedamo, vam v nadaljevanju navajamo kakšne so posledice prekomernega sedenja.

Posledice prekomernega sedenja, so:

  • Pri ženskah, ki sedijo več kot 6 ur na dan, se tveganje za zgodnjo smrt poveča za 37%, v primerjavi z ženskami, ki sedijo manj kot 3 ure na dan.
  • Pri moških, ki sedijo več kot 6 ur na dan, se možnost za zgodnjo smrt poveča za 17%.
  • Moški, ki sedijo več kot 23 ur na teden imajo za 64% večje tveganje za umrljivosti zaradi bolezni srca, za razliko od tistih, ki sedijo manj kot 11ur na teden.
  • Tveganje za umiranje v naslednjih treh letih se pri posameznikih ki sedijo več kot 11 ur na dan poveča za 40%, v primerjavi s tistimi, ki sedijo manj kot 4 ure na dan.
  • Dolgotrajno sedenje je povezano z boleznimi srca, rakom, sladkorno boleznijo tipa 2, debelostjo in boleznimi srca in ožilja.
  • Študija iz leta 2011 je poročala, da je 43.000 primerov raka debelega črevesa in 49.000 primerov raka na dojki letno posledica podaljšanega sedenja.
  • Hrbtenica se pri sedenju stisne v položaj “C”, s tem pa s težo zgornjega dela telesa pritiska na trtico. Osebe, ki velik del časa preživijo v sedečem položaju imajo večje tveganje za okvaro diskov.
Sedenje in večina pisarniških stolov škoduje našim nogam. Mišice, zlasti velike v nogi in na zadnjem delu telesa, pri sedenju ostanejo v mirujočem položaju, kar pušča nevarne presnovne posledice. Prav tako so žile in arterije zoožene, uporaba stoječe mize pa omogoča prost pretok krvi vse do prstov, kar preprečuje bolečine v nogah.
Velja prepričanje, da redna telesna aktivnost in zdrava prehrana znižujeta posledice prekomernega sedenja, vendar so raziskave dokazale, da redna telesna aktivnost in zdrava prehrana ne znižata tveganja, ki ga povzroči prekomerno sedenje. Edino kar pomaga pri zmanjšanju negativnih posledic, je manj sedečega dela.

Rešitev za manj sedečega dela, pa je stoječa miza! O koristih stoječega dela si lahko več preberete TUKAJ.

Ne oklevajte in se še danes odločite za bolj učinkovit in zdrav pristop k vašemu delu!